Finneråd?

Almen snak, udveksling af tip & gode råd om sygdom.

Redaktører: Blues, moltrup32, Lonesfisk, Rune Kristiansen, Knage

Finneråd?

Indlægaf dennis ha skrevet man 8. mar 2010 19:16

Hej
Er lidt i tvivl om min ene discus har fået finneråd. Har 8 discus i mit 720liters. Indtil for 2 mdr siden havde jeg 7 stk og den blå discus som jeg tror har finneråd, var lavest i hirakiet, men den spiste godt nok, men var ik så fræk som de andre. Købte så en rød turkis og de viste sig den ik rigtig ville spise,havde hvid afføring og holdt sig lidt i baggrunden. Kørte en gang esha2000 og bagefter en varmekur, hvilket resulterede i at alle discus har det rigtig godt og spiser fint, har normal afføring og alle følges ad. Den blå som før var lavest i hirakiet er nu mindst ligeså fræk som de andre og har det godt, men dens højre finne(ved ik om den hedder bryst el bugfinne, men det er de lange tynde jeg mener) er noget kortere end den venstre, ca 2.5cm og de yderste 5 mm hænger bare og ser slattent ud, kan se den er blevet lidt kortere i løbet af de sidste 14 dage, selvom den ellers spiser og ser ud til at ha det godt. De andre finner kan man ik se noget på og de andre fisk ser også fine ud. Mit spørgsmål: hva ska det behandles med og er det finneråd? Vandtemp 29 grader. skifter 1/3 del vand hver uge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
dennis ha
Nybegynder
Nybegynder

Geografisk sted: nordjylland
Postnummer: 9620 Aalestrup

Re: Finneråd?

Indlægaf Mbuna skrevet man 8. mar 2010 19:26

Altså uden at være rigtig klog på det område, så vil jeg alligevel mene at det "bare" er en fine skade.
Med venlig hilsen
Martin

Bollevand - For folk der har hang til sexede badevand.
Brugeravatar
Mbuna
Erfarende
Erfarende

Geografisk sted: København
Postnummer: 2720 Vanløse

Indlægaf kelly skrevet tirs 9. mar 2010 16:40

Der går ikke nogen andre fisk sammen med dem?
Rigtige husdyr har gæller
Brugeravatar
kelly
Nybegynder
Nybegynder

Geografisk sted: Glyngøre
Postnummer: 7870 Roslev

Indlægaf dennis ha skrevet tirs 9. mar 2010 18:46

Ja okay, det er bare det, at jeg synes det er blevet lidt værre her på det sidste. De går sammen med 3 scalarer, 40 rød neon, 10 ancistrus, 6 pansermaller og 8 små CAE, men har ik set nogen af dem være aggressive over for mine discus.
dennis ha
Nybegynder
Nybegynder

Geografisk sted: nordjylland
Postnummer: 9620 Aalestrup

Gå tilbage til Sygdom