Vigtig information og hjælp til alle brugere på discusforum

Generelt information fra Discusforum.

Redaktører: Blues, moltrup32, Lonesfisk, Rune Kristiansen, Knage, Team Discusforum

Vigtig information og hjælp til alle brugere på discusforum

Indlægaf Tommy skrevet tirs 28. okt 2008 08:42

Jeg vil godt lige komme med nogle punkter/Løsninger hvis der opstår problemer med discusforum.dk

Spørgsmål: Jeg kan oprettet mig som bruger her på forumet men kan ikke logge ind!
Svar: Alle nye brugere skal aktiveres af admin før kontoen kan bruges. Dette er for at undgå spam.

Spørgsmål: Har bestilt nyt password men kan ikke logge ind næste gang
Svar: Det password som bliver fremsendt af systemet kan kun bruges den ene gang. Det er derfor vigtigt at man ændrer password til et man kan huske med det samme man er logget ind med det password man har fået fremsendt. Tjek om du har aktiveret popup blokkering på din pc.

Spørgsmål: Efter jeg har skiftet password driller det stadig.
Svar: Du har med sikkerhed ikke udfyldt din profil korrekt. Det er vigtigt at alle punkter med (*) er udfyldt i din profil, da systemet ellers vil melde fejl. Det kan i visse tilfælde betyde at systemet nægter dig adgang ved næste login

Spørgsmål: Jeg kan ikke logge ind efter at jeg har ændret min mailadresse.
Svar: Når man ændrer sin mailadresse, betyder det at kontoen skal genaktiveres. Dette kan kun gøres af admin, så man skal blot lige have lidt tålmodighed. Det nemmeste er lige at sende en PB til Admin at man vil ændre sin mailadresse, så er man klar over at der kommer en brugerkonto der lige skal genaktiveres.

Spørgsmål: Jeg kan ikke se billederne i indlæg og forumet ser lidt mærkelig ud..
Svar: Dette kan skyldes lidt knuder i cookies styrring. Dette kan løses ved at man helt ned i bunden klikker på teksten Fuld Version eller linket her
http://www.discusforum.dk/posting.php?m ... i=1&lofi=0 så for forumet sit normale udseende igen. Dette er ikke en fejl på forumet. Dette styrrer blot selve pc'en hvordan den skal vise forumet

Spørgsmål: Jeg kan ikke ligge billeder op/ind i en tråd/indlæg
Svar: Dette kan skyldes 2 ting. Enten fylder billedet for meget eller er det for stort. Billeder i indlæg af af nemhedsskyld sat til 800x600 samt at de max må fylde 500kb

Spørgsmål: Når jeg tilføjer et billede ses billedet i indlæg ikke, men fremstår kun som en fil til at downloade...
Svar: Når man klikker på knappen "Gennemse" og har fundet det billede man vil ligge op, er det vigtigt at man også klikker på knappen "Tilføj vedhæftet fil" Klikker man ikke på vedhæft fil, så kommer billedet blot op som download og vises ikke som billedefil.

Spørgsmål: Jeg kan ikke ligge RAW, PDF, Doc, Exel filer op..
Svar: Disse filtyper er blokkeret af sikkerhedsmæssige hensyn. jpg, gif, tiff er gyldige filtyper

Det var lige lidt af de mest typiske fejl som jeg har hørt. Skulle der være andre fejl som i oplever, så send mig gerne en pb, så jeg kan udvide denne hjælp til selvhjælp.
Best Regards
Tommy Nielsen
--------------------------------------------------------
Hvorfor ryge smøger og dø af kræft, når man kan ryge hash og dø af grin.
Brugeravatar
Tommy
Admin!
Admin!

Geografisk sted: Nordborg ALS
Postnummer: 6430 Nordborg

Indlægaf hovawart skrevet lør 29. nov 2008 19:10

Har lige en tilføjelse, Tommy. Har problemer med bl.a. salgssiden i Firefox.
Brugeravatar
hovawart
Støtte-Vip medlem
Støtte-Vip medlem

Geografisk sted: Nordfalster

Gå tilbage til Information generelt