Hej,
Sommeren er på vej, og ferien er booked. Min pljefamilie er desværre ej heller hjemme når jeg ruller sydpå, så jeg er på kik efter en foderautomat til flager og piller. Men hvilken kan jeg bruge på et 530 liter akvastabil effectline?
Foderautomat, hvilken ?Redaktører: Blues, moltrup32, Lonesfisk, Rune Kristiansen, Knage
9 indlæg • Side 1 af 1
Foderautomat, hvilken ?Hej,
Sommeren er på vej, og ferien er booked. Min pljefamilie er desværre ej heller hjemme når jeg ruller sydpå, så jeg er på kik efter en foderautomat til flager og piller. Men hvilken kan jeg bruge på et 530 liter akvastabil effectline?
Re: Foderautomat, hvilken ?Jeg har denne Eheim:
http://www.cichlidecentret.biz/product. ... duct=12697 Dne er ret god og fleksibel. Jan P.
Re: Foderautomat, hvilken ?Yep, har selv kikket på den, men ved ikke hvordan den monteres, så den kan smide foder i baljen, uden denne skal stå åben.?
Re: Foderautomat, hvilken ?Aah ja.
Jeg har Aqualine, der et et hul i lampen. Tror du faar et problem der. Har selv nogle effectline og har prøvet med forskellige automater. Som jeg har stillet inde under lampen paa det stykke glas. Foderet klumper pga kondens, selv den runde med tilsluttet luft, for overtryk, fik problemer. Men kender da ikke alle, saa der var en med varme i, maaske den kan? Jan P.
Re: Foderautomat, hvilken ?Tror i ikke det er sådan en her man skal ha??
http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=12912 Sune.
Re: Foderautomat, hvilken ?Den sune linker til, har jeg selv 14 stk. af.. Den er god fordi man selv laver potionerne, og i mit tilfælde er det den eneste der duer, i malle akvarierne.. Maller får somregel piller, og der kan ingen af de andre give et stabilt antal af piller...
Denne har så også problemer med fugt i maden og fodrer ikke hvis der går fugt i det. i stedet får man en bakke med mug. til mine Discus derimod, bruger jeg denne... http://www.cichlidecentret.biz/product.asp?product=6215 den har vist sig at være rigtig god til granulat foder... dog vil jeg ik anbefale den til flage foder, da også det, sætter sig fast... Den kører på mit 530L effectline... på de nye modeller, er der en gummi prop bag på amaturet, som kan fjernes (egentlig til rørføring) Jeg har dog ikke mine rør der, og derfor er hullet frit. Stiller man den så ordentligt op, kan det faktisk lade sig gøre og den siger ikke fugten.
Re: Foderautomat, hvilken ?Er der så masser af indstillingsmuligheder på den Eheim automat Bacce? F. eks. 5 daglige fodringer i flere dage ad gangen?
Sune.
Re: Foderautomat, hvilken ?Hej igen.
den kan fodre op til 4 gange dagligt, og den er så sat til det samme hver dag.. mener faktisk at den kan sættes forskelligt for 7 dage i ugen... den kan så også sættes til at foder 2 gange hver gang, dog med 10 min mellemrum... det er specielt godt, da jeg på doseringen har sat den 3 hakker i åbningen, og det giver ik synderlig meget mad, men sættes den på 4 hakker kommer der rimelig meget.. derfor er den så sat til at fodre 2 gange hver gang og som sagt med 10 min mellemrum og det gør at der fodres igen når alt er spist, og det syntes jeg faktisk er en rigtig god måde... det skal siges at den kører på batterier, og selvom den har vist "lo" på batterierne allerede fra anden dagen så har den altså kørt på de samme batterier i lidt over 1 år....
Re: Foderautomat, hvilken ?Okay. nu synes jeg sgu det bliver for vildt.
Den samme Eheim automat koster da godt nok ikke det samme alle steder. Maxizoo: 429 kr CC: 325 kr Avifauna: 224 kr Enten tjener nogen for meget, eller andre for lidt Sune.
9 indlæg • Side 1 af 1
Gå tilbage til Udstyr & tilbehør Hvem er onlineBrugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst |